Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Firemní kultura

Na své práci lektora miluji možnost setkávat se neustále s novými lidmi, navštěvovat nové společnosti a poznávat nejrůznější pracovní týmy a s tím i různorodé firemní kultury. Je zajímavé sledovat, jak velké rozdíly mezi nimi jsou.

V poslední době jsem na školeních velmi často slýchala stížnosti, jak těžké je dneska sehnat do firmy dobré lidi, jak je moc pracovních míst, ale málo dobrých lidí. A že s tím vlastně ani nemůžou nic dělat, protože lidi prostě nejsou. Jenže v tu stejnou dobu jsem na druhé straně slýchala z řad uchazečů (a z mého pohledu dobrých uchazečů), jak moc by si přáli jít do té či oné firmy pracovat, ale jak těžké je se tam dostat, protože je tam prostě moc uchazečů a málo pracovních míst. Tady něco nehraje. Tak koho nebo čeho je vlastně málo? Lidí nebo pracovních míst? A proč tedy některé firmy nemůžou sehnat zaměstnance a jiné skoro přehazují životopisy vidlemi? (samozřejmě nééé doslova). Rozhodla jsem se tomu přijít na kloub.

Je to o penězích. Někde prostě platí málo.“ odpověděli mi někteří.

„A taky o firemních benefitech.“ byla další častá odpověď.

„Tam mají více dovolené.“ …..

 

Podobných odpovědí jsem slyšela více. Nicméně po porovnání nabízených firemních výhod jsem zjistila, že jenom v tom to není. Ani firmy, které nabízely spoustu hmotných výhod, se vždy do těch nejžádanějších nedostaly. Ano materiální výhody máme určitě rádi, ale samy o sobě nestačí. A jenom díky nim ty nejlepší zaměstnance automaticky nezískáme.

Chce to ještě něco navíc. Tu pomyslnou třešničku na dortu, který udělá z obyčejné firmy žádanou. Která nám pomůže zajistit stohy plné životopisů. A nejen to. Hlavně nám pomůže udržet namotivované již stávající zaměstnance. A tou třešničkou je právě již zmiňovaná firemní kultura. Co to tedy ale přesně je a co všechno firemní kultura obnáší?

Definice říká že: Firemní kultura je specifický sociální systém přítomný v každé organizaci. Správně nastavená firemní kultura může napomáhat zvyšování efektivnosti organizace, stejně tak špatně zavedená firemní kultura může organizaci uškodit. Správně nastavená firemní kultura dobře ovlivňuje vztahy mezi zaměstnanci, jejich spokojenost i pracovní výkonnost….

Na to, že se tady bavíme o lidech a jejich motivaci je to dost příšerná definice nemyslíte? Tak znova a trochu lidsky. Firemní kultura je jedna z nejdůležitějších věcí v každé dobré organizaci. Protože pomáhá tvořit ducha firmy, pomáhá nám plnit plány, nakopne nás, když to zrovna skřípe, pomáhá nám vstávat do práce, i když se nám zrovna nechce… zkrátka pomáhá nám téměř na každém kroku. Zahrnuje v sobě firemní hodnoty, sdílené pracovní rituály, firemní zvyky i tradice, vzájemné vztahy mezi zaměstnanci a hlavně jasný směr, který se daná firma vydala.

Firemní kultura je určité kouzlo, které se nad námi vznáší ve všech dobrých firmách. Nevidíme ji, namůžeme si na ni sáhnout, ale víme, že tam s námi je a jsme za ní rádi. A pokud se vznáší i vašem zaměstnání nad vaší hlavou, buďte rádi a opatrujte si ji jako oko v hlavě. Úplná samozřejmost to totiž není.

Marie Raková

Chcete nám napsat? Použijte prosím kontaktní formulář:

Vaše osobní údaje odeslané tímto formulářem budou sloužit pouze k řešení Vašeho požadavku. Zásady se zpracováním osobních údajů zde: Ochrana osobních údajů

Chcete se s námi spojit také jinak?

+420 739 426 617